Sunday, March 25, 2012

Yo-Yo rug


How beautiful is this rug? I have a small collection of hand-made wool rugs from the 60's, but this one is my new favorite. The colour combination is just perfect, with a lovely teal background. I have a couple of my other hand-made wool rugs on the floors, but this one will get pride of place on a wall, I think. (I also cannot afford any dog accidents on this beauty... :-o)

Amongst the wool threads are also silk or linen ones.

The rug has a label on the back with name of the rug (Yo-Yo), name of design (Isern), name of maker (Elsa Løes. I thank you, Elsa!) and it's even dated (November 1969). I believe Sellgren & Co manufactured the material for rugs to DIY, possibly also the pattern.

I found the rug at my local second-hand store yesterday. I had already bought some other items and had exactly kr 64, 50 left in cash in my wallet (a little over $10) and they accepted it! Gotta love the recycling places :-)

3 comments:

Colargol said...

Hei! Takk for at du la ut denne - det har bekreftet mitt søk etter å finne ut hvem som har designet min rye og produsenten. Jeg har nemlig en stor flott rye i lignende farger som min avdøde bror laget på 60 tallet. Min svigermor mente at Ramon Isern kunne være kunstneren, hvilket jeg nå er helt sikker på når jeg ser bildet av din nye rye. Min rye mangler merkelapp - så jeg aner ikke hva den heter. Designen ser ut som et abstrakt kinesisk tegn. Knyttepakken til min rye er kjøpt på Husfliden (iflg min mor) men de har ikke kunnet hjelpe meg med å finne opprinnelsen. Litt rart at de har så dårlige arkiv.
Takk for en fin blogg også!

Janne said...

Hei Colargol! Takk for kommentaren. Og hyggelig å kunne hjelpe deg litt på vei i ryemysteriet ditt :-)

Mid Mod Mom said...

Hi,
I was just researching a couple of pieces that I found today and found your post. I believe that Ramon Isern was the designer of these beautiful pieces. I have found a couple of auctions listings and most interestingly i found this reference of your rug: http://www.dagalleri.com/galleri_isern6.html#
I will keep on digging info. They are lovely.